Завесата на това престъпление вдигна депутатът от „Атака" Венцислав Лаков.
„Тържества не видях много, но знам, че в момента в мазето на Министерския съвет има стотици стикери, шапки и тениски с логото „100 години независима България", обясни той. „Зимникът на властта е пълен и със 17 569 знамена с дълги дръжки. Ако искате, мога да ви заведа да ги видите", допълни премиерът Борисов. В подземията на „Дондуков" 1 захвърлените рекламни материали са за над 150 бона.
Сред най-нагушените е скандалният бивш шеф на държавното дружество „Информационно обслужване" Азер Меликов. Той участвал в комисията за обществените поръчки по комуникационната стратегия на МС, чиито членове прибирали годишно за дейността си допълнително между 10 и 14 бона. През 2007 г. Меликов лапнал почти 3 хиляди. Оказало се, че от 160 хил. стикера едва 10 хил. са раздадени. При флашките с памет положението било още по-отчайващо. Всичките доставени 2000 бройки, които са ужилили бюджета с 34 бона, се намирали още на „Дондуков" 1.
Документацията сочи, че за изработването им фирмата „Нойзи дизайн и реклама" е прибрала почти 270 бона. Дружеството „Витамин арт" пък намазало 232 хиляди за почетни карти по случай 100-годишнината от събитието. Друга справка сочи, че за периода от 2006 до 2008 г. стратегията, включваща изграждането на положителен облик на страната ни, е глътнала над 3,5 млн. лв. Средствата разпределяла тогавашната говорителка на Станишев Таня Джаджева. Така например дружеството „Дрийм Тийм Прадакшън" е взело 1 705 200 лв. за производство на тв поредица при средна цена на епизод между 65 и 70 хил. лв. Реалната стойност на клиповете била между 3 и 5 хил. лв. Така хазната на практика била ощетена десетократно. Справка в ДАКСИ показа, че фирмата е собственост на небезизвестния сценарист Евтим Милошев и още по-популярния от него актьор Любо Нейков. За други инициативи също са изваждани средства от бюджета - 777 600 лв. са преведени за поредицата „Урок по родолюбие", отново на компанията „Дрийм Тийм Продъкшън".
От парите, отделени за продуцентската къща на Евтим Милошев и Любомир Нейков, 835 хил. лв. са отишли за 12 епизода на „Операция Слава", която водеше Росен Петров. bTV е прибрала от бюджетните пари 193 бона, Нова тв - 188 хиляди, Дарик радио е получило 180 хиляди, а БНТ - 185 000 лв. Най-много са дадени на информационна агенция „Фокус" - 360 хил. лв. Най-ниската цена за отразяване на Деня на независимостта пък е 150 000 лв., делнати за БНР.
Конкурсът за 3 млн. лв., раздадени на електронните медии за т. нар. патриотични предавания, свързани с годишнината от Независимостта, е обявен чак в началото на 2009 г., припомниха депутати. Победител е фирма, свързана с Любомир Павлов. За емблематичния мач на шахматиста Веселин Топалов срещу „Великите сили" са платени други 42 бона. Данните в архивите на Агенцията по обществените поръчки пък сочат, че PR агенцията АПРА е прибрала почти 2,4 милиона за информационната кампания за подобряването на имиджа на България чрез родни и чужди медии и отбелязването на кръглата годишнина от Независимостта.
Австрийският лобист Петер Хохегер, който е разследван в страната си за укриване на данъци, е получил 2 244 124 лв. за утвърждаването на положителен образ на България в Евросъюза. ......................
0 коментара:
Публикуване на коментар