Вземат ти колата..


Всеки пети кара без “Гражданска отговорност”


Жестоки санкции ще вкарват нередовните шофьори в пътя. Който бъде хванат зад волана без "Гражданска отговорност", остава без кола, научи "Стандарт". Такава практика има и в някои европейски държави. Ако иска да си върне автомобила, собственикът не само ще трябва да си плати задължителната застраховка, но и доста солена глоба отгоре. Въвеждането на крутите мерки се налага, защото броят на автомобилите без задължителна застраховка е нараснал до 563 хиляди. Това означава, че всяко пето возило нарушава правилата. Ако цифрата продължава да расте, Брюксел може да ни върне контрола по границите на ЕС, предупреждават експертите.
Работна група към Комисията за финансов надзор ще мъдри и други мерки срещу нередовните водачи.

Задължителната полица поскъпна до 100 лв. за година



300 евро за "Гражданска отговорност" искат застрахователите, тъй като с полица от 150 лв. не могат да покриват щетите в момента
ФОТО Кирил Николов


300 евро трябва да стане задължителната автозастраховка "Гражданска отговорност". Това заяви председателят на Асоциацията на българските застрахователи и шеф на "Алианц България" Орлин Пенев пред Дарик радио. В момента средната цена на полицата се движи между 100 и 150 евро при различните компании, съобщи той. Застрахователите обаче са убедени, че цената на "Гражданска отговорност" трябва да расте, защото през последните две години компаниите търпят сериозни загуби. И не за първи път се споменава сумата от 300 евро, колкото струва застраховката в Европа.
За година цената на "Гражданска отговорност" поскъпна от 20 до 100 лв. при различните компании. Докато през миналата година за кола с двигател 1600 кубика полицата можеше да се намери за около 130 лв., в момента същата застраховка започва от 164 лв., а в някои компании надхвърля 250 лв. За най-ниския клас коли с двигатели до 1300 кубика цената преди година тръгваше от 120 лв., а сега най-евтината е над 150 лв. А в някои компании дори достига близо 200 лв. За мощните джипове "Гражданска отговорност" миналата година можеше да се намери и под 200 лв., сега тарифите при някои компании надхвърлят 300 лв.
Не е ясно с какви мотиви вдигат тарифите в условията на криза, когато цените на колите падат, а заплатите са в застой, коментират наблюдатели на пазара. От друга страна, пък високите цени принуждават много хора да карат без полица, а така приходите в бранша падат. Наред с това ударените в катастрофа често получават по-малко пари от застрахователя си, отколкото реално струва ремонтът на автомобила.
Цената у нас сега е ниска, а стойността на изплатените щети расте, обясняват от бранша. От 1 януари лимитите по "Гражданска отговорност" се увеличават, което означава още по-големи разходи за нас, мотивират се за исканото поскъпване те. До Нова година максималната сума, която ще трябва да плати компанията за едно пострадало лице при катастрофа, е 700 хил. лв., а след това скача на 1 млн. лв. В същото време застраховката важи и на територията Европейския съюз, а там има държави като Франция например, където обезщетението няма лимит. Така може да се наложи дружеството да плати милиони, а да е получило само 150 лв. за покриването на този риск, обясняват от компаниите.
Абсурдно е да плащам 600 лв. застраховка. Това е най-често реакцията на шофьорите. Колите у нас се увеличават всеки ден, а това означава повече приходи за застрахователите. А и автомобилите, които караме, струват по 1000-2000 лв. Като прибавим и данъци, годишен технически преглед, винетки и т.н., излиза, че всяка година ще трябва да плащаме колкото сме дали за самото возило. Редно ли е застраховката да е толкова скъпа, питат се водачите.
Екип на "Стандарт" ......................

Novinite24 Headline Animator

В БЛОГА СА ИЗПОЛЗВАНИ МАТЕРИАЛИ ОТ БЪЛГАРСКИ И СВЕТОВНИ ИНФОРМАЦИОННИ АГЕНЦИИ И САЙТОВЕ.NOVINITE24 НЕ НОСИ ОТГОВОРНОСТ ЗА СЪДЪРЖАНИЕТО НА КОЙТО И ДА Е САЙТ ДОСТИГНАТ ЧРЕЗ ВЪНШНИ ЛИНКОВЕ ОТ NOVINITE24. ИЗТОЧНИЦИ:

БЪЛГАРСКА НАЦИОНАЛНА ТЕЛЕВИЗИЯ , WWW.BNR.BG , DARIKNEWS.BG, BGNES.COM,ACTUALNO.COM, BTA.BG, PODLUPA.BG,DW, RAZKRITIA.COM, КЛЮКИ.БГ И ДРУГИ СВОБОДНИ ИЗТОЧНИЦИ.