Първите 7 секунди
Представете си, че трябва да сключите сделка с нов клиент. Сега си представете, че имате за това само 7 секунди.
7 секунди - точно толкова е времето, в което се създава първото впечатление. А както знаем, често то се оказва решаващо.
Ето какво трябва да имате предвид, за да имате успех:
1. От какво се формира първото впечатление?
Ако става въпрос за лична среща, помнете, че в 93% от случаите първото впечатление зависи от вашия външен вид, жестове, мимики и само в 7% от случаите то се формира въз основа на казаното от вас. Ако става въпрос за разговор по телефона, то в 70% от случаите впечатлението се създава от тона на разговора, увереността в гласа ви и само в 30% зависи от казаното от вас.
2. Подберете подходящите думи
Независимо, че само 7% зависят от думите ви, не ги изпускайте. При лична среща с клиента, изразете уважение и благодарност ("Благодаря ви, че отделихте време за тази среща"). Ако вие проявявате уважение към хората, те ще ви отвръщат със същото.
3. Наричайте хората по име
Няма нищо по-приятно за човека от това да чува собственото си име. Ако в първите 7 секунди на разговора се обърнете към потенциалния клиент по име, било то и фамилно, вие му давате да разбере, че го уважавате и сте отворена за сътрудничество - именно с този човек, притежател на това име.
4. Обърнете внимание на... прическата си
Първото, което се набива на очи е лицето, заедно с косата. Едва ли някой би искал да си има работа с човек, чиято коса подсказва немарливо отношение.
5. Обърнете внимание и на... обувките си
След като хората погледнат главата ви, очите им неволно ще се плъзнат към обувките ви. Ако обувките ви не са поддържани - не непременно нови и скъпи, но задължително чисти, то клиентът би могъл да си помисли: "Този човек май е немарлив и не обръща внимание на детайлите".
6. Изработете си бърза походка
Смята се, че хората, които ходят по-бързо, в сравнение с основната маса, се възприемат като по-активни, по-енергични и по-важни. А клиентите искат да си имат работа именно с такива особи.
7. Винаги носете визитки
Визитката е неголямо, но важно допълнение към цялостния образ на деловия човек. Винаги носете в себе си няколко визитки в случай на непланирани срещи. Нищо друго не "порти" имиджа така, както фразата:"Извинете, забравил съм си (свършиха ми) визитките".
8. Винаги започвайте срещата с усмивка
Усмивката е знак за приветствие, както и знак, че се радвате да видите определен човек и да общувате с него. Освен това усмивката носи послание за откритост и откровеност, а това е наистина важно послание в първите 7 секунди.
0 коментара:
Публикуване на коментар