Наближава Коледа, виж си договора с Ментел, Грабул или Свиваком един месец по-рано

Мобилните оператори гласят нови балтии

За Коледа мобилните оператори ни засипват с реклами за промоции, но тогава изтичат и много от договорите. Потребителите трябва да си проверят датата, на която изтичат, ако искат да се отърват.
Най-много промоции мобилните оператори правят по Коледа и Нова година. Тогава се правят и най-много подаръци с мобилни телефони. И повечето са обвързани с договори за 1 или 2 години в някоя промоция.
Работата е там, че и трите оператора вече (Виваком до неотдавна правеше изключение) имат клаузи в договорите, според които договорът автоматично се подновява за същия период (1 или 2 години), след като изтече. За да се прекрати този договор или да се преобразува в безсрочен, тоест без едно- или двегодишен срок, потребителят трябва да подаде писмена молба в офиса на съответния оператор 1 месец преди изтичането на договора. Иначе капанът автоматично щраква и още 1-2 години няма отърване от съответния оператор - Ментел, Грабул или Свиваком - както любовно ги наричат шегаджии, потребители във форумите в интернет.
Според юристи договорите на мобилните оператори са желязно изработени, а те имат много сериозни правни отдели. Подновяването на договора се прави без никакво предизвестие, обаждане, есемес или писмо по електронната поща.
Потребителят трябва да провери договора си и датата, на която е сключен. Ако го е загубил, може да се обади на оператора, на чиято мрежа е абонат, и да научи кога му изтича договорът.
В Комисията за защита на потребителя има куп жалби от клиенти, които се оплакват от тези клаузи в договора, а също така, че в офисите на мобилните оператори ги разтакават и не им приемат молбите, за да изпуснат едномесечния срок преди изтичането. Потребителят трябва да се въоръжи с търпение и да приеме стоически опитите на служителите (те са специално инструктирани да размотават) да не му приемат молбата и да го върнат за следващ път. На точната дата, месец преди изтичането, трябва да получиш заветния входящ номер на молбата си.
Според юристи от Комисията за защита на потребителя само писменото предизвестие месец по-рано може да отърве клиента от договора. Някои оператори искат след писменото предизвестие и повторно потвърждение за прекратяване на договора или преобразуването му в безсрочен, но това искане няма юридическа стойност. Валидно е само подписаното в договора.
Юристите съветват потребителите при някакъв проблем или нелоялно отношение в офисите на операторите да си събират доказателства за всичките си действия, за да могат да се защитят в съда или като се жалват в Комисията за защита на потребителя.
При подаването на предизвестие за прекратяване на договора е задължителен входящ номер, но ако служител отказва да приеме предизвестието, накарай го да се подпише, че отказва. Който праща заявлението по пощата или чрез посредник, трябва да е с обратна разписка, с нотариална покана или по куриер, който също да предостави разписка за доставяне. В бланката на обратната разписка или разписката за доставяне потребителят трябва да изпише, че е изпратил молба за прекратяване на договора си - така е железен за пред съд. Но при такива разписки не се стига до съд и операторът приема искането.
Преди Коледа потребителите трябва да си направят добре и сметката дали за да купят с малки месечни вноски един джиесем, трябва да се обвързват с 1-2-годишен договор. Повечето реклами са зарибяващи, но реално те предлагат джиесеми с екстри, които рядко се ползват.
Автор: Георги Николов ......................

Novinite24 Headline Animator

В БЛОГА СА ИЗПОЛЗВАНИ МАТЕРИАЛИ ОТ БЪЛГАРСКИ И СВЕТОВНИ ИНФОРМАЦИОННИ АГЕНЦИИ И САЙТОВЕ.NOVINITE24 НЕ НОСИ ОТГОВОРНОСТ ЗА СЪДЪРЖАНИЕТО НА КОЙТО И ДА Е САЙТ ДОСТИГНАТ ЧРЕЗ ВЪНШНИ ЛИНКОВЕ ОТ NOVINITE24. ИЗТОЧНИЦИ:

БЪЛГАРСКА НАЦИОНАЛНА ТЕЛЕВИЗИЯ , WWW.BNR.BG , DARIKNEWS.BG, BGNES.COM,ACTUALNO.COM, BTA.BG, PODLUPA.BG,DW, RAZKRITIA.COM, КЛЮКИ.БГ И ДРУГИ СВОБОДНИ ИЗТОЧНИЦИ.